معرفی نمایشگاه
رسیدن به بازارهای گسترده جهانی، مستلزم حرکت به سوی اقتصاد باز، بکارگیری استراتژی های جهش صادراتی و نگاه مدبرانه به نیازها و خواسته های مشتریان گوناگون در بازارهای مختلف می باشد که یکی از سکوهای بسیار مهم در معرفی و شناسایی توانمندی ها و قابلیت های فنی واحدهای تولیدی و خدماتی، نمایشگاه می باشد. به همین دلیل پژوهشکده مواد نوین سرامیکی به منظور حفظ پویایی نقشآفرینان صنعت مواد (صنایع کاشی و سرامیک، مواد نسوز، سرامیکهای مهندسی، صنایع فلزی و ...) و معرفی دستاوردهای شرکت های دانش بنیان و تسهیل صادرات محصولات این شرکت ها به بازارهای هدف اقدام به برگزاری نمایشگاه "مواد و فناوری های نوین" به صورت مجازی (virtual) با نام مستعار "موماتکس" کرده است. همچنین این نمایشگاه سعی بر این دارد با حداقل هزینه و کمترین زمان رابطهای میان فروشنده و خریدار برقرار نماید به نحوی که با دریافت فایل معرفی محصولات یا خدمات (کاتالوگ) ، عکس و فیلم از مشارکت کنندگان اطلاعات آنها را به اشتراک گذارد.